אל תפספס הזדמנות כשאתה רואה אותה.

איך לבחור בית השקעות?


כדי לדעת לאילו בתי השקעות הופנו החסכונות שלכם, או במידה והנכם עצמאיים רוצים לבחור בית השקעות להלן מדריך אינטרנטי קצר לגבי חיפוש בתי השקעות:

כאשר מוקלדות המילים "בית השקעות" בגוגל, עולות בפניך אין ספור הפניות לבתי השקעות.  כל  אתר של בית השקעות שמכבד את עצמו יכלול הסבר קצר אודות החברה, יציגו בפניכם בתחילה את הדו"חות הכספיים שלהם וחברי ההנהלה שלהם. לאחר מכן, יש אתרים שיבחרו להציג את מנהלי תיקי הלקוחות באתר, מפני שאנשים רוצים לדעת מי מנהל להם את הכסף.  יש אתרים שיכללו באתרים שלהם מילון מונחים או מדריך למשקיע עם הסברים למושגים בשוק  ההון  , יש אתרים שיציגו מרכז מידע ומחקר בנושא ההון, יש אתרים שיש בהם פורומים כגון: פורום קרנות נאמנות, פורום קופות גמל, פורום קרנות פנסיה ועוד. כמו כן בדף הראשי של אתר בית ההשקעות יהיו הפניות לנושאים השונים שבהם מטפלת החברה: ניהול תיקי לקוחות, קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, קרנות נאמנות, השקעות בחוץ לארץ, שירותי בורסה, השקעות במטבע חוץ ועוד ועוד למי שיותר מבינים. כמובן שכל אתר, יפרט בפניכם את כל הדרכים ליצור עימם קשר, אם זה במייל, או בטלפון, בחיוג מקוצר או אף בשיחת חינם, באמצעות האינטרנט, העיקר שתשקיעו את כספכם אצלם. ברוב אתרי החברות יציגו את לוח מצב שוק ההון (כזה שרואים בטלביזיה בחדשות בערב לפני שיוצאים לפרסומות) ואפשרות לעבור למסחר אונליין, יוצגו מאמרים בהם סקירת שוק והמלצות של בכירי מנהלי תיקי הלקוחות שלהם.
כמובן שכל אתר ינסה להראות לכם כמה המוניטין שלו גבוה, שהיצירתיות שלו תעצים את ההשקעה שלכם, וכמה כסף הוא יכול להרוויח בשבילכם, עד כמה בטוח הכסף שלכם אצלם והבטחה כמובן שתקבלו יחס אישי קפדני ונעים.

ישנם גם אתרים שיעשו בשבילכם את עבודת ההשוואה בין קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, השקעות, הלוואות וביטוחים למיניהם, ישוו בשבילכם את המשכנתא הכי טובה עבורכם ואיפה הכי כדאי לכם לסחור במטבע חוץ. האתרים האלו לקחו רעיון די פשוט של השוואת מחירים כי היום לא ישר רצים לסוכן הביטוח המוכר או למנהל תיק ההשקעות שראינו בפרסומת. מה שנוצר מכך, זה התחרות גוברת בין נותני השירותים - הגופים הפיננסיים (בנקים, חברות ביטוח, סוכנויות ביטוח, ברוקרים, בתי השקעות ועוד.) כל זאת באמצעות ה אינטרנט המאפשר לנו לשוטט ולחפש את ההצעה הכי טובה ודיי בקלות יחסית,
לנו הלקוחות אין יותר סנטימנטים ורק הצעת מחיר זולה יותר בהצעת הביטוח או קופת גמל המרוויחה יותר תגרום לנו לעבור לסוכנות אחרת או לבית השקעות אחר. למעשה, כל עסקה חדשה: לקיחת משכנתא חידוש ביטוח רכב, לקיחת הלוואה, או חיפוש אחר השקעה כספית: פיקדון בבנק, רכישת מניות או קרנות נאמנות ועוד מובילה אותנו לעריכת השוואה. אנחנו כבר יודעים שאם נשווה מחירים , אנו יכולים לחסוך כסף רב ולקבל שירות ברמה גבוהה יותר. אף אחד לא אוהב לתת לאחרים לקבלו כמובן מאליו . גם הגופים הפיננסיים הבינו שהלקוחות התחילו להשוות ולא מסתפקים יותר בסניף הבנק השכונתי או בסוכן ביטוח המוכר. מצד שני הגופים הפיננסים הבינו שעליהם להיות בתחרות ואם הם השיגו את הלקוח אז הם הרוויחו לעצמם ומנעו רווח מהמתחרה שלהם והרוויחו עוד לקוח והם יכולים להציע לו עוד שירותים כדוגמת עוד ביטוחים או עוד מניות להשקיע בהם. כל גוף פיננסי יודע איפה הוא יכול לתת הצעת מחיר אטרקטיבית יותר ואיפה הוא לא מתפשר ויעדיפו לתת לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר על מנת לזכות בכם כלקוחות.

משכנתא